Johnnie Walker

Johnnie Walker to aż dwa stulecia doświadczenia w mieszaniu szkockiej whisky

FORFITER exclusive to sklep po brzegi wypełniony klasycznymi i nagradzanymi whiskey oraz whisky. Ceny tradycyjnych trunków są u nas zawsze wyznacznikiem jakości oraz prestiżu producenta. Tak też sprawa ma się z rozpoznawalnym na całym globie napitkiem sygnowanym jako Johnnie Walker. Cena, którą koneserzy są w stanie zapłacić za butelkę tej autentycznej szkockiej blended whisky, waha się w zależności od poszczególnych mieszanek. Niezależnie więc czy jesteś pasjonatem czerwonej, czarnej, zielonej lub złotej etykiety, nasz cennik sprawi, iż picie szlachetnych wyrobów nie będzie już tylko ekstrawagancją ale przerodzi się w rozwojowe i cieszące hobby.

 

 

Johnny Walker i narodziny wielkiego familijnego biznesu

Historia whisky Johnnie Walker zaczyna się oczywiście od człowieka, po którym marka odziedziczyła nazwę. Był rok 1819 i ojciec Johnny'ego Walkera właśnie umarł. W tych trudnych czasach syn zdecydował się na sprzedaż rodzinnego gospodarstwa i założenie własnego sklepu w Kilmarnock. Młody handlowiec miał szczególną rękę do whisky. Aby polepszyć smak sprzedawanych single maltów rozpoczął mieszanie ich ze sobą. Dzięki temu procesowi zwanemu dziś blendingiem ostateczny napitek był zawsze bogatszy w smaki i aromaty oraz znacznie łatwiejszy w spożyciu. Johnny Walker szybko zaczął więc wygrywać walkę o serca smakoszy alkoholu na lokalnym rynku. Po jego śmierci biznes przejął syn Alexander, który zadbał, aby rodzinna marka wyróżniała się w świecie whisky . Charakterystyczne kanciaste butelki do spółki z przechyloną etykietą niemal natychmiast stały się znakiem rozpoznawczym w branży. Trzecie pokolenie natomiast przyniosło nam narodziny produktów, które chwalimy sobie do dziś – to właśnie w 1909 roku światło dzienne ujrzały słynne napitki spod znaku Johnnie Walker Red Label oraz Johnnie Walker Black Label. Kolejne dekady miały już tylko dopełnić rozwoju gigantycznej popularności firmy.

 

Johnnie Walker to znana na całym świecie whisky, które zachwyca niepowtarzalnym smakiem. Już od dziesiątek lat koneserzy tego alkoholu doceniają jego aromat.

 

Johnnie Walker Whisky - historia marki

Około 200 lat temu sklep spożywczy otworzył John Walker w miasteczku szkockim. Miał o zaledwie kilkanaście lat, gdy zaczął eksperymentować z mieszaniem różnych gatunków herbat, później zabrał się także za komponowanie whisky. Bardzo szybko zyskał zainteresowanie i uznanie klientów.
Sklep w XIX wieku przejął jego syn, który postanowił wprowadzić kwadratowy kształt butelki. Okazało się, że ten ciekawy pomysł dawał wiele korzyści - butelki były bardziej wytrzymałe podczas transportu. Po pewnym czasie Alexander zaczął współpracować z kapitanami statków, co pozwoliło rozsławić whisky na cały świat. Oryginalna etykiety Johnnie Walker stała się bardzo rozpoznawalna, a marka zyskała popularność.

 

Popularna whisky

W XX wieku wnukowie Johna Walkera postanowili wprowadzić markę ze zróżnicowanymi etykietami. Na początku korzystano z trzech barw - White, Red i Black. Po pewnym czasie zmieniono etykiety, co pozwoliło stworzyć Johnnie Walker Black i Johnnie Walker Red.

 

Wędrujący Jaś

Z marką tego alkoholu kojarzona jest postać Wędrującego Jasia (Striding Man). Co ciekawe, postać wymyślić w 1908 roku rysownik Tom Browne podczas wizyty u Walkerów. Od tej pory marka zaczęła prężnie się rozwijać i zdobywać coraz szersze rynki zbytu. Okazuje się, że marka chętnie wspierała zawody golfowe, formułę 1 oraz ambitne osoby. Na rynek wprowadzono nowe nazwy - Gold Label, Blue Label i Green Label. Aktualnie największy Whisky House ma ponad 200 lat.

 

Proces produkcyjny

Technologia produkcji alkoholu przez wiele lat uległa zmianie, znacznie się rozwijając. Producenci uważają, że z roku na rok Johnnie Walker Whisky jest coraz lepsza. Bardzo ważne jest utrzymanie równomierności smaku. Podczas produkcji korzysta się głównie z beczek, które są dębowe. Świeżo destylowany trunek przelewa się do beczki dębowej, gdzie leżakuje przez kilka lat. Okazuje się, że ten proces pozwala uzyskać niepowtarzalny smak i aromat alkoholu.

 

Ciekawostki

Producent whisky Diageo postanowił w 2018 roku przeznaczyć wiele milionów na remont 12 destylarni, gdzie produkuje się trunek. Ponadto, w centrum Edynburga postanowiono zbudować nowy obiekt, który pozwala poznać dokładniej historię tego aromatycznego trunku, jakim jest Johnnie Walker.
W muzeum ma znajdować się kilka pięter, a na każdym z nich interaktywne pokoje, które pozwolą poznać historię marki. Whisky będzie można spróbować, poczuć jego aromat i prześledzić drogę produkcyjną.
Co ciekawe, w Szkocji już od dłuższego czasu rozwija się produkcja regionalnych whisky. Liczba wizyt w szkockich destylarniach na przestrzeni lat ciągle wzrasta. Takie miejsca dają właścicielom spore zyski, dlatego przedstawiciele Diageo liczą na to, że inwestycja w obiekt muzealny dosyć szybko przyniesie korzyści finansowe.

Historia tego trunku sięga ponad 200 lat wstecz. John Walker zapoczątkował rozwój i sprzedaż tego alkoholu, a jego wnukowie przejęli schedę po dziadku. Od tego czasu wprowadzono już kilka etykiet, stworzono charakterystyczną butelkę i postać Wędrującego Jasia, która kojarzy się z marką. Bogactwo smaku jest związane z przechowywaniem alkoholu przez kilka lat w specjalnych beczkach. Producenci stworzyli kilka rodzajów tego alkoholu, szybko zyskując uznanie odbiorców. Johnnie Walker Whisky to doskonały kompan każdej imprezy a także ciekawy pomysł na prezent. Nic więc dziwnego, że tak chętnie sięgamy po ten aromatyczny trunek.

Produkt został dodany do koszyka